Wat is APS-therapie?

APS-therapie is een wetenschappelijk bewezen en geheel natuurlijke Microstroom Elektro Therapie (M.E.T.).

APS staat voor ‘Actie Potentiaal Simulatie’. Tijdens APS-therapie wordt er met behulp van het APS-apparaat, een van nature voorkomende stroom in het lichaam nagebootst. Dit is een nabootsing van de lichaamseigen zenuwimpuls, het actiepotentiaal.

Alle processen in ons lichaam worden door dit signaal aangestuurd. Een actiepotentiaal is nodig om het lichaam in beweging te zetten en in conditie te houden.  In het bijzonder ons zenuwstelsel, de hersenen, spieren en organen.

Wanneer we een chronische ziekte hebben, lichamelijke en/of psychische klachten ervaren, een blessure hebben, of bij het ouder worden, kan dit signaal verstoord en/of verzwakt zijn.

Wat doet APS-therapie?

APS geeft een signaal aan het lichaam af om het actiepotentiaal van het lichaam te stimuleren. Dit signaal wordt, door middel van elektroden die op het lichaam worden geplakt, geheel pijnloos overgebracht naar de zenuwen.

Deze zenuw signaal verzorgd de communicatie tussen het lichaam en de hersenen. Door dit signaal worden de cellen extra geprikkeld en wordt een groot aantal biochemische processen geactiveerd.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat de stoffen die dan vrijkomen, met name neurohormonen en ATP (Adenosinetrifosfaat), een pijnstillende, ontstekingsremmend en helend effect hebben in de behandelde lichaamszones.

‘Het zelf genezende vermogen van het lichaam wordt geactiveerd en
klachten worden van binnenuit bestreden’